کد مطلب:95604 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:114

خطبه 107-حادثه های بزرگ












[صفحه 250]

خدای تعالی سپاس و ستایش خدایی را سزاست كه هستی عالم گواه هستی اوست. آنچه در جهان به ظاهر می بینیم آینه تمام نمای قدرت نهانی و درونی او است. اوست كه موجودات را بدون نقشه و سابقه ای آفریده است و جهان هستی را تكوین بخشیده است. علم، قدرت، اراده، مشیت اوست كه از باطن جهان پرده برداشته و آفرینش را در منظر خلایق هوشیار گذاشته و درك انسانی را احاطه كامل بر نهان جان بخشیده است.

[صفحه 250]

رسول خدا خدای متعال رسول پاك نهاد خود را از شجره طیبه نبوت به نور خویش به بروز و ظهور رسانید و در مكتب الهی برای هدایت ابدی خلایق برگماشت محمد (ص) را منبع نور، انرژی و روشنایی همه انبیاء قرار داده و تاج نبوت بر پیشانی او مستقر گردانیده است.

[صفحه 250]

او طبیبی بوده كه داروهای شفابخش را برای بهداشت روانی بشر و ارتقاء نفوس آدمی بكار گرفته و چشمه های حكمت و شریعت را در دسترس انبیاء و رسولان قرار داده است پیامبر خدا طبیبی حاذق و حبیبی روشن دل كه امراض جهل، شقاوت، ترس، ضعف، حقد، حسد، كینه و دیگر امرض مذموم نفسانی را بدم آسمانی خویش شفا می بخشد و خانه دل را به نور حكمت و ایمان روشن می سازد. این منطق آسمانی و حیات بخش در دل نادانان ظاهربین تاثیری ندارد.

[صفحه 250]

اما صاحبدلان روشن ضمیر كه اسرار خلقت در ذهنشان پرتوافكن است. و فروغ هدایت قلبهایشان را روشن می گرداند، در این باورند و پیوسته در راه روشن حق راه می جویند و آثار رستاخیر حساب از چهره آنان پرده برمی گیرد. شما ای مردم، چرا مانند پیكره های بی روح مردگان، از تحرك بازمانده اید و بسان كالبدهای بی جان، جانهای بی جسم و ارواح سرگردان درآمده اید؟

[صفحه 250]

ای مردم، به زودی پرچمی افراشته می گردد كه نشانه گمراهی است و مردمی كه بر گرد آن تجمع می كنند نمایشگر جهالت ضلالت و نفاق و شقاق است. و بر همه جا سایه می گستراند و شما را در ترازوی سنگین خویش می سنجد و با ستم خوار و ذلیل و منكوب می سازند. زمامداران و حكامی كه از اسلام و صلح و سلامت دور مانده و به گمراهی و تباهی آمیخته اند از دایره دین بیرونند. كسی كه از شما را باقی نمی گذارند، مگر مردمان بی ارج، بی اعتبار و بی قدر... دست ستمكاران شما را در فتنه و فساد، هلاك می گرداند و اشخاص با شخصیت شما را دستگیر و نابود می كنند. شما از كجا آمده اید، به كجا بازمی گردید تا كی اسیر سخنان فریبنده هستید، غفلت و ضلالت شما را به وادی سرگردانی می برد، بیدار شوید، هوشیار باشد هر كاری زمانی، مكانی و مدتی دارد، هر درسی را وقتی و معلمی است. گوش فرا دهید و بشنوید و ببینید، چه كسی شما را فرا می خواند، چه كسی شما را به حق و حقیقت دعوت می كند، آدم خداترس پرهیزكار باشید، راستی صداقت و وفاداری به عهد را رعایت نمائید و اسرار سیاست را به دقت بنگرید. خداوند بزرگ حقیقت را بر شما روشن ساخته، همچنان كه دانه درخت را شكافته و میوه آنرا د

ر دیدگاه شما قرار داده است، اگر هم این حقایق را نادیده انگارید، یكه تازان دنیای گمراهان پرچم خود را به اهتزاز درمی آورند و بر مركب فساد سوار می شوند و نیكوكاران را زیر مهمیز می كشند با خون ریزی و فساد و جنگ و غارت زمین و زمان را به لرزه درمی آورند و چنان شود كه مردم همه از دین و فضیلت دست می كشند، با مومنان عناد می ورزند و با كافران معاشر می شوند و در جریان این حوادث فرزندان سبب نفرت پدران می شوند، مردم گرگ صفت و درنده خوی گردند و مردم بی اراده را طعمه خویش قرار می دهند. در اینحال چشمه های پاكی و فضیلت به خشكی می نشیند و رودخانه های كذب و دروغ به طغیان درمی آید، مردم در این زمان به دوستی تظاهر می كنند و راه دشمنی پیش می گیرند، به ریاكاری و فسق و فجور افتخار و مباهات می كنند و از عفت و پاكدامنی روی می گردانند و اسلام را در لباسی كه شان آن نیست می پوشانند و واژگونه نشان می دهند و در جمع اجتماع دگرگون و منقلب می گردند و منكر بصورت معروف و و معروف در قالب منكر تجلی می نماید...


صفحه 250، 250، 250، 250، 250.